Loodgieter De Rooij uit Zaandam helpt Wim Roelofs (82) kosteloos na verstopping

Wim Roelofs uit Zaandam meldt een bijzonder sympathieke ervaring met loodgieter De Rooij uit Zaandam.

Hij had een verstopping die hij zelf kon verhelpen, maar bij het weer in elkaar zetten van de afvoer miste hij een ringetje. Hij belde met loodgieter De Rooij in Zaandam. Die wilde wel langskomen, maar Roelofs wilde hem halen om voorrijkosten uit te sparen.

„De Rooij vertelde wat het adres was, maar ik zei ’sorry, ik ben 82, ik schrijf niet zo snel’. Toen zei hij ’ik kom wel langs, vergeet die voorrijkosten maar.’ Hij is langs geweest en is zeker een kwartier geweest. Het bleek toch nog even een gedoe te zijn, maar toen was het keurig voor elkaar. ’En wat krijgt u van me?’, vroeg ik. ’Laat maar zitten’, zei hij. Nou, dat vind ik wel heel jofel! Service van de bovenste plank.”

Stokman Den Helder

Renault Stokman in Den Helder krijgt lof van Jos Wiedenhoff uit de marinestad. „Wij gingen onze caravan halen bij de stalling om die voor te bereiden op onze vakantie. Onderweg naar huis was de stekker bij de trekhaak losgeschoten en door het slepen over de weg onbruikbaar geworden. Contact opgenomen met Stokman om te vragen waar we een nieuwe stekker konden laten plaatsen. ’Dat gaan wij voor jullie regelen’ was het antwoord. Zij hebben de caravan opgehaald en een nieuwe stekker gemonteerd waardoor wij alsnog volgens planning op vakantie konden. Klasse!”

Kees van Stek

Op de eerste dag van de vakantie in Ommen van Jos en Afra Dijkman uit Bovenkarspel stopte de ondersteuning van Afra’s zes maanden eerder aangeschafte QWIC fiets. De plaatselijke fietsenmaker kon deze niet zo gauw repareren, waarna ze contact opnamen met Kees van Stek in Enkhuizen waar de fiets was gekocht.

Toevallig reed er net een servicebusje van hem in de buurt van Ommen met een leenfiets. „Binnen een kwartier was de fiets omgeruild, en na een week werd de gerepareerde fiets weer omgeruild op de camping zonder enige kosten. Grote service van Kees van Stek.”

Bol.com en Habitas

Compliment van Jack en Berti de Voos uit Purmerend voor zowel bol.com als Habitas. Zij hadden vier dubbelwandige cappuccinoglazen besteld, waarvan er eentje uit de vaatwasser kwam met water tussen de beide wanden. Bol.com gaf hun klacht door aan leverancier Habitas die meteen bericht stuurde. „De volgende dag waren de nieuwe glazen al binnen. Een pluim waard.”

Medec Hoorn

Arnaud en Karin Gitzels uit Zwaag zijn vol lof over Medec in Hoorn. Hun ouders hadden daar in juli twee relaxfauteuils besteld die eind september geleverd zouden worden. Door een noodlottig ongeval overleed hun vader echter half september en hun moeder wilde daarom liever van de fauteuils afzien. Dat werd Medec voorgelegd. Weliswaar zaten de stoelen al in het productieproces, maar de koop mocht toch worden ontbonden. „Een geweldige reactie van Medec in een voor ons verdrietige periode. Een groot compliment.”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.