1 maart: Nationale complimentendag, daarom extra veel loftuitingen

Maandag 1 maart is geen dag als alle andere. Het is de 19e (inter)nationale complimentendag, die niet-commerciële tegenhanger van Valentijnsdag en Secretaressedag. Volgens de drijvende kracht erachter, Hans Poortvliet, is niets stimulerender, geeft niets meer energie, maakt niets mensen blijer en - als het om zakendoen aangaat - verhoogt niets de productiviteit en betrokkenheid meer dan uitgesproken, oprechte waardering. Daarom vandaag twee volle kolommen loftuitingen, schouderklopjes, warme douches, pluimen en wat al niet aan positiefs.

AdviesLokaal

Grote maar vooral ook kleinere ondernemers hebben het loodzwaar onder de noodzakelijke coronamaatregelen. Geweldig is het dan als je iets meemaakt zoals Sandra Hijgemann van The Travel Club in Egmond aan Zee. Zij is ’ongelooflijk verrast en blij’ met AdviesLokaal in Broek op Langedijk, mailt ze. ,,Al zes jaar maak ik, vol tevredenheid, gebruik van de boekhoudkundige ondersteuning van Maurice Schoutsen en zijn team. Altijd meedenkend met als slogan ’metelkaarenvoorelkaar’ en dat maken ze in deze coronacrisis weer meer dan waar. Zonder erom gevraagd te hebben, hebben zij mijn maandelijkse factuur enorm verlaagd, nu mijn reisbedrijf al bijna een jaar geen inkomen heeft. Dat bewijst dat je er echt voor elkaar bent in goede en minder goede tijden!”

De Egelantier

Terwijl het personeel van Hilverzorg De Egelantier haar koffie met een koekje aanreikt, belt de 88-jarige mevrouw Alie v.d. Ploeg uit Hilversum haar grote waardering door voor de vaste medewerkers, maar ook voor de uitzendkrachten die zich allemaal uitsloven om het haar naar de zin te maken. Ze woont er al een jaar of vier en is er dankzij de goede zorgen bijzonder gelukkig. ,,Ik ben zo blij dat ik hier ben gekomen.” Of we dat in de krant willen zetten. Maar natuurlijk.

Verdoes fietsen

Vorige zomer kocht Annie Siahaija uit Den Helder van een particulier een tweedehands Bikkel ebike. Na drie maanden brak tijdens het fietsen plotseling het frame. Zij languit op straat, de fiets in twee stukken. ,,Met de kapotte fiets zijn wij naar Verdoes fietsen in Den Helder gegaan en deze heeft voor ons contact opgenomen met de Fabrikant van Bikkel fietsen. Deze heeft kosteloos een nieuw frame gegeven en Verdoes fietsen heeft tegen een lage kostprijs de fiets weer als nieuw in elkaar gezet.”

Milla Amsterdam

Mariska Rijkhoff uit Wognum ontdekte tijdens het dragen van jurk die zij besteld had bij Milla Amsterdam een gaatje in de naad, dat steeds groter werd. ,,Ik stuurde een mail, eigenlijk alleen om het ze te laten weten. Na een minuut kreeg ik al reactie en ik heb een nieuwe jurk van ze ontvangen, terwijl ik daar niet eens om vroeg. Grote klasse!”

Boulevard 43

Boulevard 43 in Beverwijk krijgt lof van Theo en Marijke Bos uit Wijk aan Zee. Juni 2019 kochten zij daar eetkamerstoelen waarvan de zitting na anderhalf jaar lelijk was ingezakt. ,,Wij hebben een foto opgestuurd die zij naar de fabrikant doorgestuurd hebben. Die was niet bereid de stoelen te vervangen. Bas en Yvonne van Boulevard 43 hebben toen besloten om nieuwe stoelen te bestellen en zij hebben die kosteloos omgeruild. Klasse!”

Miedema Bussum

Van de relaxstoel die Willy de Jong uit Hilversum jaren geleden bij Mondi Leder in Soesterberg had gekocht, ging onlangs het leren bandje los waar ze de stoel mee verstelt. Herstel moest 400 euro kosten. Veel, vond ze en vroeg Miedema & Zn. meubelstoffeerders in Bussum waar ze mee bekend was. Zij hebben de stoel opgehaald en gerepareerd en na drie dagen teruggebracht. De kosten? Nul. ’Service van de zaak’ werd tot haar verbazing gezegd. Ze vindt het geweldig.

Pastoe Utrecht

Pastoe maakt niet alleen prachtige meubelen maar geeft ook een ongekende garantie, mailt Joop Voorhaar uit Zaandam. ,,Circa 25 jaar geleden kocht ik bij de firma Stoutenbeek in Beverwijk een dressoir. Na een laatste verhuizing sloot een van de deurtjes niet meer goed. Het scharnier was stuk. Foto per e-mail naar Pastoe gestuurd. Twee weken na het eerste contact kwamen er twee monteurs om het euvel te verhelpen en de andere deurtjes te stellen. De rekening bleef uit! Echt een geweldige service van deze firma. Dikke pluim.”

PVC Vloerenconcurrent

In de mooie, september 2015 gelegde pvc-stroken vloer van de familie J. Bakker uit Schagen kwamen na vier jaar door krimp naden en kieren. Dit is niet goed, stelde bij een inspectie de directeur van PVC Vloerenconcurrent Hoorn die de vloer had gelegd. Kosteloos mocht een andere vloer worden uitgezocht. Deze ligt er inmiddels naar volle tevredenheid. ,,Chapeau!”

Uw compliment

Heeft u ook een compliment voor een winkelier of bedrijf met uitstekende service? Mail ons en vergeet niet uw woonplaats erbij te vermelden, dat wordt nogal eens vergeten...

Meer informatie over de nationale complimentendag vindt u HIER.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.