Premium

Kappers platgebeld en -gemaild: ’Zevendaagse werkweek om al mijn klanten te kunnen helpen’

Haarlem/Zandvoort

Kappers worden gek gebeld en gemaild sinds bekend werd dat ze begin maart weer klanten mogen ontvangen. ,,Mijn app en mijn mailbox zijn bijna ontploft’’, zegt Erwin van den Heuvel van salon Estinée in de Jansstraat in Haarlem. Normaal werkt hij parttime, maar de kapper wil straks vol aan de bak. ,,Dan ga ik zeven dagen per week aan de slag. Totdat ik al mijn klanten heb geholpen.’’

Van den Heuvel is blij om weer klanten over de vloer te krijgen, maar vindt het ook spannend. ,,Zeker met die Britse variant. Ik werk alleen en kan het me niet permitteren ziek te worden. Tijdens de vorige lockdown zeiden klanten heel netjes hun afspraken af als ze klachten hadden. Nu mensen drie maanden niet naar de kapper zijn geweest, worden ze daarin misschien nonchalanter. Omdat ze weten dat ze - als ze afbellen - lang moeten wachten voordat ze weer aan de beurt zijn.’’

Meer nieuws uit Haarlem

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.