Is kapot scharnier van bijna nieuwe laptop een fabrieksfout? Vast!

Amper twee maanden oud is de Acer Chromebook van Anke de Vries als zij een vriendin iets wil laten zien en er een vreselijke kraak klinkt.

Het scharnier van de laptop blijkt gebarsten. De verkoper, Expert in IJmuiden, verwijst haar naar Acer, niet zoals het hoort. Acer verwijst haar dan ook terug en dan kan ze de laptop opeens wel achterlaten. Al snel komt er bericht: de breuk valt niet onder de garantie. Wat idioot, De Vries heeft gewoon zes maanden wettelijke garantie waarbinnen Expert moet bewijzen dat het geen fabrieksfout is maar eigen schuld. Dat leggen we nog eens uit en dan blijkt de laptop opeens toch wél onder garantie gerepareerd te kunnen worden. Nogal bijzonder.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.