’Kippenhok schilderen in ruil voor eitjes’

Mitzie Meijerhof
Velsen-Noord

Buuv IJmond brengt buurtgenoten met elkaar in contact voor kleine hand- en spandiensten. Op prikborden in Velsen, Beverwijk en Heemskerk zijn helpers en klusjes te vinden. Ook staan ze op www.BUUV.nu. In deze serie komen behulpzame BUUV’ers aan het woord.

In het dagelijks leven is Alex Tamis, al bijna 40 jaar, onderhoud programmeur bij Tata Steel. In zijn vrije tijd doet hij aan bridge, is hij mantelzorger voor zijn broer en werkt hij voor BUUV.

,,Ik zag in de krant een artikel over BUUV en dat sprak me wel aan. Als alleenstaande verveel ik me soms rot. Ik houd steeds in de gaten wat het aanbod van de vragen is. Alleen als het iets is dat me aanspreekt reageer ik. Ik heb eens een paar rozenstruiken weg gehaald bij een mevrouw in Velserbroek. Was maar een half uurtje werk. Toen ik klaar was stond ze gelijk met mijn jas klaar. Dat vond ik wat minder gezellig, het was een bloedhete dag en dan baal je als je zo wordt afgeserveerd. Uiteindelijk kost het je dan nog geld ook want van reiskostenvergoeding is geen sprake.

Onlangs heb ik geschilderd bij een vrouw in Beverwijk dat was veel leuker. Zij is slechtziend en heeft door een val hersenletsel op gelopen. Zij was zo vreselijk dankbaar en wilde beslist iets geven. Dat is niet de bedoeling maar ze kocht toch wat Belgische biertjes voor me uit dankbaarheid. In Velsen-Noord heb ik bij een dame een kippenhok aan de binnenkant geschilderd, geen fris klusje. Ook heb ik haar tuintje bijgehouden in ruil voor eitjes. Dat is toch leuk. Om de hoek maar zonder BUUV zou ik haar nooit ontmoet hebben.

Ik ga zo nu en dan ook nog langs bij de mensen en blijf je af en toe klusjes voor ze doen. Laatst nog iemand helpen verhuizen. Ook ben ik gevraagd om met iemand naar de kermis te gaan. Waarom niet? Ik ben toch alleen. Ik ben totaal niet op zoek naar een relatie maar vind het wel leuk om zulke dingen samen met iemand te doen. Bij BUUV heb ik het gevoel nuttig bezig te zijn. Ik heb geen contact met de organisatie, niet vooraf niet na afloop. Een beetje feedback mis ik wel’’, aldus Tamis.

Meer nieuws uit IJmond

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.