Minder buitenreclame Velsen door prijsstijging
De gemeente Velsen is blij met de nieuwe sandwichborden die het bedrijf Driehoek Buitenreclame in de gemeente heeft verspreid. Kleine verenigingen en organisaties vinden het echter jammer dat reclame maken veel duurder is geworden. Zelfs de Stadsschouwburg Velsen in IJmuiden houdt noodgedwongen de hand op de knip.
Uitbesteden van het beheer van de reclameborden rond lantaarnpalen levert Velsen geld op. Tienduizenden euro’s. Bovendien ziet het er beter en netter uit.
Uit een rekenvoorbeeld van de organisatie van het vrouwenvolleybalttoernooi in Velserbroek blijkt het verschil. Op 15 plaatsen borden gedurende een week kostte vroeger nog geen 175 euro en nu bijna 275 euro.
Bij de Stadsschouwburg verwachtte men aanvankelijk dat de kosten hetzelfde zouden blijven. ,,Wij merken echter ook dat het duurder uitvalt’’, vertelt Paula Schavemaker, hoofd pr van de schouwburg.
,,Daarom maken we nu minder gebruik van de buitenreclame. Dat komt neer op zo’n twee à drie keer minder per jaar. Daarnaast kiezen we soms voor minder borden in de gemeente. De nieuwe reclameborden zijn echter wel veel mooier dan de oude.’’