Premium

Klasse: complimenten van blije consumenten

Klasse: complimenten van blije consumenten

Complimenten van blije consumenten.

Van Mossel Peugeot

Arthur Elmendorp vindt een compliment op z’n plaats voor de voorbeeldige klantenservice van Mossel Peugeot bij hem in Leiderdorp. Oktober 2017 kocht hij er een Peugeot 2008 met een jaar Leeuwenkeur garantie. Na enkele maanden liep het koelvloeistofreservoir langzaam leeg. Diverse keren ging hij ermee terug, de oorzaak was lastig te vinden maar Elmendorp werd steeds gerustgesteld dat het hoe dan ook goed kwam. En dat gebeurde ook, al kostte het een jaar om de bijna onzichtbare haarscheurtjes te vinden. ’Probleem opgelost en een heel tevreden klant.’

Telephone City

Janny Rosendal uit Heemstede is heel blij met de hulp van Telephone City in Haarlem. Alle bestanden van haar sd-kaartje waren niet meer zichtbaar. Help! Bij het servicepunt zijn alle mogelijkheden uitgeprobeerd. De uitzoekerij op de computer en op haar smartphone kostte heel veel tijd. Toch was dit allemaal service van de zaak en hoefde ze alleen het nieuwe kaartje te betalen. „Ook werd nog eventjes een softwarebug uit de telefoon gehaald en het wachten werd veraangenaamd met een bekertje koffie. Deze winkel weet wat klantvriendelijkheid is!”

Profijt Hoorn

Eind 2017 kocht Kees Deen uit Lutjebroek zes eetkamerstoelen op wieltjes bij Profijt Meubel in Hoorn. Ze zaten uitstekend. Na een tijdje hadden de stoelen wat last van krakende zittingen, maar dat werd netjes opgelost. Nog weer later werden de bevestigingsbusjes wat ruimer rond de wieltjes waardoor die eruit vielen. Ook weer netjes opgelost. Tot een maand terug een rugleuning brak en Deen met Profijt ging bellen hoe dat op te lossen was. Deen: „Omdat ze vonden dat wij toch wel erg veel pech hadden met deze stoelen, werd voorgesteld dat wij voor het hetzelfde bedrag, nieuwe stoelen mochten uitzoeken. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.”

Primera Enkhuizen

Bij Primera bij hem in Enkhuizen kocht Henk van der Made voor zijn printer nieuwe inktcartridges, zwart en kleur. Na het installeren printte alles perfect, maar kort daarna lukte het niet meer. Hij vermoedde een probleem met de printer en ging naar de computerwinkel. Die zag dat de nieuwe cartridges verdroogd waren. Er werden verse ingedaan en de printer deed het weer goed. Hij legde het daarna uit aan Primera en kreeg zonder probleem zijn 42 euro terug. ’Compliment.’

Dutry&Co

Martin Visser uit Hem kocht vier jaar terug een Logmatic 250 waarmee hij eenvoudig, snel en vooral veilig zijn hout kan kloven. Onlangs brak de massief stalen punt af. Die was nog te repareren maar daarna brak er een pijp af en was het einde oefening. Visser zocht contact met de importeur van de Logmatic, Dutry & Co in Dordrecht. Hij stuurde foto’s en werd kort daarna gebeld door de vertegenwoordiger die een nieuwe Logmatic wilde komen brengen. ’Na zoveel jaar en dan deze service, dat verdient een dikke pluim.’

Nan tweewielers

Vroeger maakte Niek van der Stal uit Enkhuizen veel toertochten, tot hij een ongeval kreeg en ook nog artrose. Nu zag hij echter bij Nan tweewielers in Grootebroek een prachtige racefiets en wilde het zo graag nog eens proberen. Hij kon de verleiding niet weerstaan en kocht hem met de afspraak dat hij de fiets mocht teruggeven als het echt niet zou gaan. Na enkele maanden bleek het toch te veel van zijn lichaam te vragen. Nan zag dat de fiets goed was onderhouden en nam hem als beloofd weer in en gaf meneer Van der Stal het aankoopbedrag terug. „Als dat geen service meer is, dan weet ik het niet meer.”

Wilt u reageren of heeft u zelf een compliment? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.