Met Belvilla gaat het eventjes niet zo goed

Als we van Belvilla al een positief beeld hadden, is dat nu wel anders. De vakantiehuisverhuurder maakt er kennelijk een potje van.

Dat wisten we niet, maar na de onheuse bejegening van lezer Ab Hoek keken we eens naar recente ervaringen van klanten op Klachtenkompas.nl. Wat daar staat is bepaald zorgwekkend.

Het regent al weken klachten. ’Rampzalig’, ’Onbereikbaar’, ’Grote problemen bij Belvilla’, ’Er wordt niet gereageerd op telefoon, mail en contactformulier’, ’Mijn geld kwijt door onjuiste informatie’, ’misleiding huisprijs’, ’Geld wordt niet teruggestort’.

Ook de ervaring van Ab Hoek. Hij had met vier vrienden - allen ver in de zestig - een huisje geboekt om naar Mañana Mañana in Vorden te gaan. Het festival ging vanwege corona niet door, maar dan zouden ze wel gaan fietsen. Toch bekroop vanwege het virus ook hen twijfel. Mag je met vijf ouderen uit vijf huishoudens wel in één huisje zitten? Na de aanbetaling van 101,37 euro werd op zijn mail over die twijfel niet gereageerd. Er werd alleen aangedrongen op de restbetaling. Weer mailde hij zijn zorgen, weer geen antwoord. En toen opeens bleek Belvilla de boeking geannuleerd te hebben. Geld terug? Nee, geld kwijt! Hij moest zelfs nog 23,79 euro bijbetalen voor de annuleringskosten.

Als Hoek daarover belt, krijgt hij na vijf kwartier (!) in de wacht iemand aan de lijn met als eindbod een voucher van 50 euro dat hij binnen 30 dagen moet gebruiken. Belvilla zegt ons dat een boeking automatisch wordt geannuleerd als de restbetaling uitblijft. Hem is een alternatief huisje geboden, maar dat wilde meneer Hoek niet.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Video uitgelicht

    Ombudsman

    Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.