Positieve start 2021 met extra veel complimenten van lezers
Het nieuwe jaar starten we extra complimenteus.
Hebben we het oude jaar positief achter ons gelaten met het uitreiken van een trofee aan Edwin Groen Tweewielers in Heerhugowaard die op deze plek in vijftien jaar het meest geprezen is, nu beginnen we opnieuw positief aan een hopelijk voorspoediger jaar met extra veel complimenten van tevreden abonnees. Misschien inspireert het zelf ook een schouderklop in te sturen voor een bijzonder klantvriendelijke ervaring met een winkelier, bedrijf of instantie.
Fleurig/ABN Amro
Vanwege ziekte komt de zoon van Dick Valk weer even thuiswonen. Er moet een en ander worden geregeld, maar zijn bankpas blijkt onvindbaar. De aanvraag van een nieuwe regelt ABN Amro ondanks strenge protocollen soepel. Zo nu en dan leegt Valk de brievenbus van zijn zoon. Hij vindt er een ’helaas niet thuis-bericht van Topbloemen Fleurig in Heemskerk van twee weken ervoor. Hij belt en hoort dat ABN Amro de verstuurder was. ’Van harte beterschap en een voorspoedig herstel’, stond erbij. ’s Middags staat de bloemist bij Dick Valk op de stoep met alsnog een prachtig boeket. Hij wordt er stil van.
Hubo Heerhugowaard
In april had Marion Zonneveld uit Egmond voor de bijkeuken een hoekkast gekocht bij Hubo in Heerhugowaard. Met alle kennis en geduld op maat ontworpen door Hans. Bij het plaatsen ging er het een en ander mis en waren de deuren ook beschadigd binnengekomen. Na een telefoontje kwam Hans meteen kijken bij haar kijken en ging ermee aan de slag. Zonder moeilijk te doen of een oordeel te vellen werden er drie deuren opnieuw besteld en de heikele punten opgelost. ,,Een dikke pluim voor Hubo Heerhugowaard!”
Van Vessem Overveen
De dochter in Australië van Atie van Bockxmeer uit Overveen had voor Sinterklaas een banketletter en een chocoladeletter voor haar besteld bij bakkerij Van Vessem in Overveen. Maar er ging iets fout en er lag niets voor mams klaar. „Ik kreeg excuses van Jur van Van Vessem. Vervolgens heeft hij het prima geregeld door onmiddellijk het geld aan mijn dochter terug te storten. En ik kon een banketletter en een kerststol afhalen op een door mij te kiezen dag. Is dat niet mooi?”
Allekabels.nl
Simon Elenbaas uit Velserbroek koopt voor hun kleindochter Vera een leuke eenhoornlamp met wisselende verlichting die op batterijen gaat en eventueel via een adapter aangesloten kan worden op het lichtnet. Omdat batterijen niet lang meegaan, zoekt Elenbaas op internet naar zo’n adapter. Hij komt uit bij allekabels.nl waar hij een adapter bestelt. Kleindochter is er blij mee, maar de adapter houdt het al snel voor gezien. „Heel vervelend en dus maar de klantenservice gebeld. Deze zorgde voor een nieuwe adapter die kosteloos ook weer de volgende dag werd geleverd. En deze doet het nog steeds. Hulde voor deze service!’’
Van Haren Alkmaar
Circa een half jaar geleden kocht Nieko Mulder uit Alkmaar een paar leren schoenen bij Van Haren in de Mare bij hem in de stad. Tot ieders verbazing liet de verf op één van de schoenen los. Mulder: ,,Ik zou graag de eigenaar van die winkel een pluim willen geven voor de uitermate riante korting die ik kreeg op een nieuw paar.”
BALK Nieuw-Vennep
Met zijn handbike heeft Bert Eikendal uit Nieuw-Vennep problemen met de schijfrem van het ’terugtrap’ systeem. Tot tweemaal toe heeft een gespecialiseerde monteur van zijn hulpmiddelenleverancier het euvel niet goed verholpen. Uit wanhoop is hij toen bij BALK Rijwielen bij hem in het dorp langs gegaan. Daar is hij wel vaker belangeloos en snel geholpen voor kleine dingetjes. Na uitleg had men het euvel binnen vijf minuten gevonden en direct verholpen. Meneer Eikendal: ,,Ondanks mijn herhaaldelijk aandringen om nu toch echt de loonkosten te willen betalen, wilde men hiervan absoluut niet weten. Alle lof voor het team van BALK. Ter compensatie heb ik later maar getrakteerd op een lekkere versnapering.”
ANWB Hilversum
Mary Jansma uit Hilversum prijst de ANWB winkel in Hilversum. Via de website van de ANWB had ze een bestelling gedaan met aflevering in de winkel. Door de hoeveelheid pakjes duurde het wat langer voordat deze bestelling daar afgeleverd kon worden. Via een link kon ze de zending volgen en zien dat deze binnengekomen was. Tot haar verbazing en vreugde werd ze ook die dag nog gebeld dat de bestelling er is maar dat ze meteen zou moeten komen vanwege de lockdown die de volgende dag inging. Anders had ze haar bestelling voorlopig niet kunnen ophalen.
Liander
Een compliment voor Liander van Rene en Maartje Lieman uit Hoorn. Voor hun deur was het elektriciteitshuisje lelijk beklad. Niet leuk als je daar tegenaan moet kijken. ,,Wij hebben Liander gebeld en gevraagd wat te doen. Liander heeft het hele huisje prachtig opgeknapt, schoongespoten en geschilderd. We weten dat het veel geld kost en dat er veel huisjes worden beklad en toch hebben ze dat gedaan! Super. Namens de buren en namens ons hartelijk dank!”
Specsavers Leiderdorp
Een paar dagen voor kerstmis breekt door een speelse stoeipartij van haar kleinkinderen de bril van mevrouw Berkhoudt uit Leiden. Rechterglas eruit, omdat de draad gebroken was, en aan diezelfde kant een lamme pootscharnier. Gelukkig kan ze de volgende dag meteen terecht bij Specsavers in Leiderdorp, waar de bril was gekocht. Na het doorlopen van de ontsmettingsprocedure mag zij de bril voor reparatie achterlaten. Een kwartier na thuiskomst krijgt ze telefoon: hij is al klaar. Betalen hoeft niet. Een glimlach achter het mondkapje is voldoende.
Uw compliment?
Heeft u ook iets bijzonder klantvriendelijks meegemaakt? Mail ons daar dan een compliment over. Vergeet u niet uw woonplaats erbij te vermelden?