Gerjanne Nijssen boos over niet gebruikte hoogwerker op nota nieuwe kozijnen
© Foto Pixabay
Gerjanne Nijssen uit Santpoort-Noord ligt wakker van een conflict met het bedrijf dat nieuwe kozijnen in haar woning heeft gezet.
12.300 euro had dat gekost en dat heeft ze ook betaald, op een bedrag na van 528 euro. Dat is volgens de offerte voor de huur van een hoogwerker, maar die kon vanwege bar winterweer niet worden gebruikt. In plaats daarvan had het bedrijf extra mensen ingezet om de flinke klus die drie dagen in beslag nam op tijd klaar te krijgen. Dat is gelukt. Het bedrijf verrekent de kraanhuur met de extra manuren, maar met de berekening is ze het niet eens. Volgens haar zijn te veel uren in rekening gebracht terwijl het bedrijf juist stelt dat er meer manuren in zijn gaan zitten, maar die niet worden berekend om binnen de offerte te blijven.
Mevrouw Nijssen houdt dus die 520 euro in op de betaling, waarna het bedrijf een advocaat extra druk laat zetten. 528 plus 95 euro incassokosten betalen of een rechtszaak riskeren. Ze voelt zich er slecht bij. Wat moet ze doen?
Toch betalen, is het advies dat wij krijgen van Vereniging Eigen Huis. Woordvoerder Hans André de la Porte: ,,Het bedrijf is de afspraak nagekomen en heeft een alternatief gevonden om de kozijnen zonder hoogwerker te plaatsen. Dat daarvoor extra manuren nodig waren is aannemelijk. Het gaat om een resultaatverplichting en daaraan heeft de firma voldaan. Hoe dat resultaat is bereikt, en dat dit door weersomstandigheden op een iets andere wijze is gegaan dan in de offerte staat vermeld is niet relevant. Het kozijnbedrijf heeft voldaan aan de afspraak, mevrouw Nijssen zal dat van haar kant ook moeten doen en het afgesproken bedrag voor de kozijnen moeten betalen.”
Mevrouw Nijssen legt zich er dan bij neer en betaalt direct minus de incassokosten die haar kwijtgescholden worden.
Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!