Vijf maanden wachten en dan is het in een uurtje geregeld
Mevrouw Molenaar uit Den Helder is wel een beetje klaar met Beter Bed. Zij moet vijf maanden wachten op een oplossing voor het probleem met haar verstelbare bed. Wij kunnen de kwestie met één contact binnen vijf dagen oplossen. Het moet niet gekker worden.
In september 2017 koopt ze de boxspring bij Beter Bed in Den Helder. November vorig jaar begint het bed raar te doen en ze durft de motor aan de kant waar ze slaapt niet meer te gebruiken. Een afspraak kan pas voor eind januari gemaakt worden. Dan concludeert de monteur dat de motor goed is, maar dat de draagarm de onderplaat kapot gedrukt heeft. Kosten reparatie 269 euro. Hij maakt een rapport op en er zal iemand terugbellen. Zal... Ze zoekt zelf weer contact en dan zal er in maart een gespecialiseerd monteur komen kijken. Dat blijkt dezelfde te zijn en die belt af. Hij stelt dat hij niet tot een andere conclusie zal komen. Dat lijkt logisch. Omdat de garantie op de motor vervallen is na twee jaar, houdt het verhaal hier op voor Beter Bed.
Maar dat is te kort door de bocht. We wijzen onze contacten bij Beter Bed op de economische levensduur van producten en een bed van bijna drieduizend euro moet niet al na drie jaar afgeschreven zijn. Dat kan minstens tien jaar mee. Die argumenten snijden hout en mevrouw Molenaar kan al binnen een week een nieuw bed uitzoeken, waarbij de restwaarde van het huidige bed, dik 1800 euro, van de prijs wordt afgetrokken.
Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!