Hoe breng je een iPhone aan de man? Zo dus niet!

Durk Geertsma

De verkoper bij Mediamarkt in Amsterdam-noord had een goeie dag in juli 2020. Hij verkocht een man van 91 jaar zonder computer een iPhone, Ziggo-abonnement, Vodafone-abonnement en een nieuwe energieleverancier.

Irene Pasveer vraagt om hulp. ,,Mijn oom is 91 jaar, goed bij de tijd, en gebruikte altijd een degelijke ’klaptelefoon’. Hij zag anderen met een mobiel rondlopen waarmee je foto’s kon maken en dat leek hem wel wat. Toen hij in Amsterdam-noord langs de Mediamarkt liep om te informeren, kwam hij even later met een iPhone van 1100 euro, abonnementen en een nieuwe energieleverancier weer naar buiten. En een e-mailadres om de meterstanden door te kunnen geven. Maar hij heeft helemaal geen computer.’’ Pasveer is een dag later met haar oom teruggegaan naar de winkel, maar er kon niks meer aan gedaan worden. ,,Voor de abonnementen moesten we bij de Vodafone zijn. Een medewerker van die winkel heeft als breekijzer gediend en is mee teruggegaan naar Mediamarkt en dankzij hem konden we de beide abonnementen terugdraaien. Maar de telefoon werd niet teruggenomen. We hebben een klacht ingediend, maar daar is niks meer op gehoord. Ook niet via chat, app of andere communicatiemiddelen. Willen jullie helpen?’’

Dat willen we, maar hebben daarvoor een lange adem nodig. We mailen de woordvoerders 1 oktober, 25 november, 30 december, 3 februari en 17 maart. En na die laatste keer is het raak.

Irene Pasveer: ,,We werden eind maart gebeld door de nieuwe bedrijfsleider van Amsterdam-Noord en op de koffie uitgenodigd. Hij wilde met een schone lei beginnen. Oom Ton werd hartelijk ontvangen en kreeg het hele aanschafbedrag retour, een bos bloemen en een cadeaubon voor een flink bedrag.’’

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.