Afleverfoutje boek door boekhandel Stumpel snel hersteld

Wanneer Elseline Kroonenburg een zieke vriendin in Heerhugowaard wil verrassen met het boek ’De Jongen, de Mol, de Vos en het Paard’ gaat dat bijna fout.

Zijzelf woont in Naarden en ze bestelt het boek op een vrijdag online bij Boekhandel Stumpel in Heerhugowaard. Na de betaling ziet ze dat ze het boek per ongeluk naar zichzelf laat sturen. Paniek, maar als ze Stumpel belt wordt ze gerustgesteld, ze zullen het in orde maken en het boek dat al bij DHL ligt alsnog bij de vriendin laten bezorgen. „Zaterdagmiddag stuur ik haar een berichtje dat er iets in haar brievenbus bezorgd zal worden, krijg ik een ontroerend en blij bericht terug dat het boek al bezorgd was, maar dat ze niet wist van wie dit kwam tot ik me meldde. Zij blij. Hulde Boekhandel Stumpel en DHL!”

Profile Henk Wind

Onderweg met hun elektrische fietsen, merkte Egbert van de Poll uit Soest dat zijn bagagedrager rammelde. Een boutje was losgegaan. Op goed geluk klopt hij aan bij fietsenwinkel Profile Henk Wind in Baarn. „Heel vriendelijk was hij direct bereid me te helpen. Hij maakte niet alleen de boosdoener weer vast, maar controleerde ook de rest van de bouten, die de bagagedrager aan het frame vasthouden. Van een vergoeding voor zijn tijd was geen sprake: ’Koop er maar een ijsje voor’ was zijn verweer. Hulde voor deze ondernemer, we hebben onze tocht voort kunnen zetten dankzij zijn bereidwillige en vriendelijke hulp.”

Fiskars

Enkele jaren geleden kochten Thomas en Anja Dekker uit Alkmaar een telescopische snoeischaar van Fiskars om daarmee op hoogte takken van hun fruitbomen te snoeien. Prima ding, tot dit jaar als bij het snoeien van een niet eens zo dikke tak een van de bladen breekt. Ze nemen contact op met Fiskars, maar hebben de aankoopgegevens niet meer. ,,Wat schetst onze verbazing: er werd gevraagd naar ons adres zodat ze een vervangend exemplaar konden sturen. Toen het pakket geleverd werd bleek dat ze niet alleen het gebroken schaarblad hadden toegestuurd, maar het hele apparaat! Wel werd ons op het hart gedrukt voortaan de aankoopbon goed te bewaren. We zijn erg onder de indruk van deze service. Wij zijn snel verder gegaan met de snoeiklus. Dit maal ging dat met nog veel meer plezier.”

Boersen in Schagen

Met twee kleine kinderen leek Sanne Ferwerda uit Schagen de aanschaf van een elektrische bakfiets ideaal. Zij naar de fietsenspecialist van Schagen, Bike Totaal Boersen. Het wordt een mooie zwarte bakfiets. Zij blij! Maar na twee twee dagen sloeg de twijfel toe. Is de bakfiets wel echt zo handig?

,,Hij kon niet door de deur dus moest buiten gestald worden aan een groot hangslot en onder een beschermingshoes. Het fietsen was toch niet zo makkelijk als ik mij voorgesteld had... Na nog een nacht wakker gelegen te hebben ging ik toch maar naar Boersen.” Daar werd begripvol en vriendelijk gereageerd. Ruilen bleek geen probleem. Ferwerda: ,,Het resultaat is dat er een elektrische fiets besteld werd die ook geschikt is om kinderen in kinderzitjes mee te nemen. Wat een service en wat een fijne winkel! Bike Totaal Boersen verdient een dikke pluim!”

BCC Beverwijk

Een blije mail van Cor de Groot uit Uitgeest. ,,Hoi, oktober 2020 koop ik via de webshop van de BCC een printer. Begin mei 2021 krijgt het apparaat kuren. Ik maak contact met de webshop. Advies: breng printer naar één van onze winkels. Gebracht naar BCC Beverwijk. Twee weken later bericht: uw printer staat weer klaar bij BCC beverwijk. Tja het was echter niet mijn printer. Het was een nieuwe. Klasse BCC.”

Uw compliment?

Misschien heeft u zelf ook wel een compliment voor een winkelier, bedrijf of instantie. Is dat zo? Mail ons dan en vergeet niet uw woonplaats erbij te vermelden.

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.