Goede service bestaat nog steeds, blijkt uit anekdotes van onze lezers

Lezers delen met het ombudsteam hun positieve ervaringen.

Bandje stuk, horloge ook

Jouke Wester uit ’t Veld kocht anderhalf jaar terug een horloge bij Sea Side aan de Gedempte Gracht in Schagen. Onlangs was het horlogebandje kapot. ,,Een nieuwe moest besteld worden, ik liet het horloge achter. Overigens was de garantietermijn ruimschoots verstreken. Een week later belde Sea Side dat het bandje er was en dat ik het horloge op kon halen. Niet veel later volgde nog een telefoontje dat ik toch nog even moest wachten. Er was iets mis gegaan. Wat weet ik niet, maar het horloge was niet te herstellen. Daarom lag niet alleen een nieuw bandje maar ook een nieuw uurwerk voor me klaar. Een tweede horlogebandje kreeg ik erbij voor de helft van de prijs.’’

Moeder laat parasol vallen

,,Onze 90-jarige moeder doet alles nog zelf: het huishouden, de boodschappen en de tuin’’, vertelt Marga Sijm uit Wervershoof. ,,Voor haar verjaardag kreeg ze van ons een nieuwe parasol. De volgende dag, bij het opzetten gleed hij uit haar handen. De kap bovenin scheurde daarbij. We hebben de manager van Kwantum in Hoorn de situatie uitgelegd en kregen een nieuwe parasol mee. Wat een service!’’

Nieuwe gordijnen

Nog een compliment voor Kwantum. Dit keer gaat het om Beverwijk. Vanuit Uitgeest meldt Laurent van der Spek: ,,In december 2019 kocht ik mijn eerste woning. Na een jaar verbouwen bestelde ik gordijnen bij Kwantum in Beverwijk. Het werden, op advies, van Kantum, extra verduisterende exemplaren. Toen volgde de lockdown. Ik had op dat moment nog geen rails, dat ophalen en ophangen was een probleem. In mei 2021 was het eindelijk zover. Maar wat een teleurstelling. De geadviseerde maatvoering was voor vitrages perfect geweest, maar onder en langs deze verduisterende gordijnen bleef licht naar binnen schijnen. Terug naar Kwantum dan maar. Daar werd niet moeilijk gedaan: nieuwe gordijnen - breder en tot aan de vloer - werden besteld. Die zijn inmiddels geleverd en hangen helemaal naar mijn zin. Ik hoefde na al die maanden geen cent extra te betalen.’’

Dekseltje afgebroken

,,Het combi koffiezetapparaat raakte stuk. ,,Er was iets afgebroken van het dekseltje’’, schrijft Susanne de Visser uit Velserbroek. ,,Gelukkig had ik de bon bewaard. Zonder problemen werd het apparaat ingeruild voor een nieuwe. Goede service van Blokker Velserbroek.’’

Nieuwe stuurpen

Sam Vlaar wil graag Theo Schilder Tweewielers in Alkmaar een pluim geven. ,,Bij de aankoop van mijn nieuwe fiets stond mijn stuur te laag naar mijn zin. Het probleem was op de lossen met een andere stuurpen. Dat kostte me geen cent extra en persoonlijk vond ik dat een prachtig gebaar.’’

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.