Vernieuwing programma McAfee blijft ’ergens’ hangen

© Illustratie Pixabay/Mediahuis

Durk Geertsma

Jur De Wit uit Heiloo wil het abonnement op anti-virusprogramma van McAfee vernieuwen, maar dat gaat heel moeizaam. Na de bankoverschrijving krijgt hij maar niet de link om het programma te downloaden.

De mailtjes van McAfee in augustus laten aan duidelijkheid niets te wensen over: het abonnement verloopt! Maar telkens als De Wit wil betalen lukt het niet. Uiteindelijk kan hij geld overmaken via een bankoverschrijving naar het bedrijf Global Collect, waarna hij hoopt dat het abonnement weer geactiveerd wordt. ,,Maar ik krijg een mededeling dat de bescherming is gestopt. Maar ik heb mijn geld ook niet terug.’’ En niet lang daarna komen ook de mails weer dat hij onbeschermd is. Wat nu?

Wij mailen naar het internationale adres van McAfee voor de media, maar in de weken daarna blijft een reactie uit. Als we daarna een Nederlandse marketingman benaderen is het probleem binnen een dag opgelost en wordt met een telefonisch overleg van een uur het abonnement weer geactiveerd. ,,Met zeldzaam geduld heeft de medewerker het opgelost’’, laat De Wit weten. Hij blij, wij blij.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het ombudsteam? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.