Bezint eer ge met het ombudsteam begint. Yvonne vraagt onnodig hulp
Yvonne (omdat we haar niet aan de schandpaal willen nagelen laten we haar achternaam achterwege) roept onze hulp in omdat ze al twee maanden wacht op een terugbetaling. Onnodig, blijkt achteraf.
Yvonne is behoorlijk pissig als ze ons schrijft: ,,Ik wacht al twee maanden op een terugbetaling 140,93 euro van C&A. Ik bestelde een aantal artikelen. Die werden niet geleverd. In een telefoongesprek werd duidelijk dat er door storing sprake van een bestelafbreuk was. Het geld was afgeschreven maar C&A kon geen artikelen leveren. Na meerdere telefoongesprekken, vol begrip en beloftes heb ik nu dus nog steeds mijn geld niet terug.’’ Hoe zit dat, vragen we de persvoorlichter van C&A. Met schaamrood op de wangen belooft die meteen actie te ondernemen. Het antwoord volgt inderdaad razendsnel: Al drie dagen na de mislukte bestelling is het bedrag op Yvonne’s rekening teruggestort. ,,In bijlage het bewijs van terugbetaling.’’
We vragen Yvonne nog eens goed naar haar afschriften te kijken. Ze antwoordt kort: ,,Ik zie het nu op mijn rekening staan. Ik vind het fijn dat het nu geregeld is.’’
Nou Yvonne, een excuus, zeker voor C&A, was hier wel gepast geweest.