Eigen bier voor Pletterij: Arno’s Jubelbier
Het etiket van Arno’s Jubelbier.
Debatcentrum De Pletterij brengt een eigen bier op de markt: Arno’s Jubelbier.
Het bier is vernoemd naar Arno Duivestein, oprichter en directeur van het debat- en cultuurpodium. Hij vond dat het na 25 jaar Pletterij wel eens tijd werd voor een eigen biertje. In samenspraak met Rob Alphenaar, eigenaar van Café Lokaal en Briljant Brouwhuis, kwam hij tot een bijzonder speciaalbiertje. Een licht brown ale bier van 5,5 procent, met tonen van noten en karamel door gebruik van donkere mouten. ’Een tikje complex en verrassend fris’, aldus de makers.
Het etiket is ontworpen door Pletterij-medewerkster Anne van der Sluis. De kapotte bril op het etiket verwijst naar de brillen met slechts één pootje die bij Duivestein naast zijn bureau hangen. Het bier staat al een tijd op de planken en zou aanvankelijk afgelopen november gepresenteerd worden bij het 25-jarig jubileumfeest van de Pletterij, maar de coronapandemie verstoorde dit feestje.
In eerste instantie is er 200 liter van Arno’s Jubelbier gebrouwen. Het bier is verkrijgbaar bij de Pletterij, Café Lokaal en Melgers Drankenhandel. De bedoeling is dat deze samenwerking gaat leiden tot een eigen lijn bieren. ’Lokaal gebrouwen met lokale grondstoffen’, aldus de makers.