Rijwielhandelaar Jacob Bijl geeft fiets van z’n eigen vrouw mee

Bijl Tweewielers in Enkhuizen.© Foto Cyclomedia

De lofzang van deze week beginnen we met een leuk compliment van Rinus Schoen uit Enkhuizen.

Hun kleindochter en haar vriend uit Hoorn nodigden ze uit voor een dagje fietsen in West-Friesland. Op naar Dekker fietswinkel om twee elektrische fietsen voor hen te huren. Kon niet, hoogseizoen, zeiden ze daar. Minstens een paar dagen tevoren reserveren. ’Probeer hier om de hoek bij Smit/Brandhof’, werd gezegd, maar die was gesloten wegens vakantie. „Op naar Jacob Bijl tweewielers in Plan Noord. ’Helaas, ik heb er nog maar één’, zei Jacob. Hem uitleggend dat onze hele planning dan niet kon doorgaan, zei Jacob dat hij de fiets van zijn vrouw er dan maar bij deed. Kijk, dat is nou service!”

De familie Bouman uit Weesp had een maandagmorgenbank gekocht bij Sanders meubelstad in Villa Arena in Amsterdam. De vulling van de bank zakte zo in dat de bank al snel jaren oud leek. Er kwam een expert, later nog eentje en beiden stelden dat reparatie geen zin heeft. Daarom mocht de familie een nieuwe bank uitzoeken. Nu met iets duurdere pocketvering waarvoor wel iets moest worden bijbetaald, maar ze zijn heel tevreden hoe hun klacht is opgelost.

Bij Bouwservice Noordholland bij haar in Purmerend kocht Margreeth Leerlooijer twee Velux dakramen. Na het plaatsen half juni, waarbij prima werk werd geleverd en alles schoon werd achtergelaten, zag zij dat er een stuk van een dakpan af was. ,,De baas kwam direct kijken en beloofde in de werkloods naar een nieuwe pan te kijken. Vanmorgen kwam er iemand een vervangende pan leggen. Een dikke pluim voor deze service.”

En dan nog het compliment van Marjo Venema in Oegstgeest. Zij heeft een oude naaimachine waarvan het voetpedaal niet meer werkte. Ze vond het adres van fabrikant Janome in Nieuw-Vennep en vroeg of die kon helpen te voorkomen dat de naaimachine naar de vuilstort moest. Jazeker, daar waren slechts twee pinnetjes voor nodig die Janome met alle plezier kosteloos naar haar opstuurde. ,,De ongelooflijk aardige reactie maakte mijn dag top en geeft een mens energie.”

Uw compliment?

Heeft u ook zulke aardige service ondervonden? Mail het ons en vergeet niet uw woonplaats erbij te vermelden!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.